lördag 4 oktober 2008

Skydda det lilla man har

Jag tror att jag fortsätter på temat trafiksäkerhet lite till. Det finns faktiskt sådant som trafikanterna i Göteborg är bra på mitt i allt körande mot rött, svängande och körfältsbytande utan förvarning, vansinnesomkörande och sådant. Till exempel verkar det här vara fullt accepterat att använda cykelhjälm.

Men att det ändå ska vara så svårt!

Ingen annanstans jag har varit på sedan mellanstadiet har det varit så många som har använt cykelhjälm, och sedan jag kom hit vet jag inte hur många gånger jag har fått frågan om jag använder hjälm när jag cyklar i den livsfarliga trafiken.

I somras såg jag i alla fall till att få hit den jag faktiskt redan hade, men som av någon anledning blivit lämnad i Falun när jag flyttade till Göteborg. Och nu ligger den så bra, så bra i min garderob. Så smart är jag.