fredag 10 oktober 2008

Nöjeskrock

Jag sitter och bläddrar lite i programmet (pappersprogram ger en fin överblick!) för Kulturnatta, som är i natt. Eller under kvällen, skulle jag väl vilja säga, för det verkar som om det mesta är slut före midnatt. Det gör det om möjligt ännu svårare att välja bland alla programpunkter för den som vill ta del av lite sådan här framdukad kultur. Själv bor jag som så ofta mitt emellan allt det roliga och skulle enkelt kunna ta mig till lite av varje.

Men - surprise! - det tänker jag inte göra, för jag gör det enkelt för mig och går på fest i stället. Där får man garanterat träna de flesta av sina språk i många timmar, tillsammans med trevliga människor från en massa olika länder, så det valet var ändå ganska enkelt.

Och jag känner mig för övrigt inte särskilt okulturell, med tanke på hur duktigt jag sprang på kulturkalaset i augusti. Jag har fortfarande kvar några intryck därifrån att leva på. Fast man vet ju aldrig förstås, om det slutar regna kanske jag förfestar genom att gå på kulturnattainvigningen eller så. Lite synd känns det ändå att inte ta vara på ett sådant här tillfälle.