måndag 27 oktober 2008

Leva farligt

I mitt badrum (jag bestämmer att jag får kalla det badrum fast jag inte har något badkar i det) har jag ett badrumsskåp. Det är inte något slags plåtskåp med spegel eller så, utan egentligen ett helt vanligt, rejält väggskåp. Med dörr. Med vassa hörn.

I detta skåp har jag till exempel tandborste, kam och lite sådant där småkrafs. Oftast låter jag skåpdörren stå öppen medan jag använder dessa saker, eller kanske egentligen medan jag håller på och gör mig i ordning överhuvudtaget.

Passagen mellan tvättstället och skåpet är väldigt smal, så det gäller att röra sig lite försiktigt där så att man inte sprättar upp axlarna på det utstickande hörnet. Ändå brukar jag allt som oftast torka håret med huvudet uppochned och sedan hastigt räta upp mig och kasta håret bakåt. Ja, som i reklam ungefär, fast med tillägget att det långa våta håret smaskar till dörrkarmen på vägen runt.

Och jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag gör mig ordentligt illa på den där skåpdörren. Så det är väl snudd på obegripligt att jag som annars vill göra allt så praktiskt inte kan ändra på den här lilla vanan. Det enda jag kommer på att göra åt saken är att skriva ett blogginlägg om det så att jag sedan kan säga "vad var det jag sa" till mig själv.