tisdag 9 september 2008

Snart i en skum närbutik nära mig

Jag beställde två böcker i förra veckan. Nu hade jag just börjat undra var de höll hus när det kom ett mejl.

Då övergick jag till att undra vad "inom kort" betyder när det verkar som om till och med företaget som jag handlade av definierar uttrycket på minst två olika sätt.

Om den ena boken stod det nämligen: "är försenad från förlaget men förväntas skickas inom kort".

Om den andra stod det: "är under behandling hos oss och förväntas levereras inom kort".

Å andra sidan, när jag nu tänker efter, får jag precis för mig att det här hände senast jag handlade där också. Och då kom verkligen allt jag hade beställt kort därefter. Antagligen skickar de ut de här mejlen för att jag ska ha något att läsa medan jag väntar på mina böcker. Och det är ju väldigt omtänksamt.

Uppdatering 080910:
Och idag är båda böckerna skickade! Då verkar "inom kort" ha betytt precis det då.