tisdag 16 september 2008

Fegis

Jag har visst än en gång gjort mig skyldig till det där fåniga att antyda att det ska komma mer av något och sedan låtit det inte bli av. Det går inte riktigt ihop med min strävan efter att vara konsekvent och viljan att pilla in röda trådar i allt jag gör och att skapa behagliga symmetrier. Så bara för att jag sa det så lovar jag nu att det kommer att komma fler utsiktsbilder från mina utflykter, oavsett om ni brinner av längtan efter det eller inte.

För övrigt försöker jag verkligen sluta att prata om framtiden i alla möjliga sammanhang, för det blir aldrig riktigt bra (men hjälp, nu blir jag rädd, för var det inte precis det jag gjorde i det förra inlägget?!). Det är väl något slags skrock det där, att vara rädd för att tala om sina framtidsplaner och förhoppningar för att man tror att det då inte kommer att bli som man planerar?

Ja, som man planerar blir det ju aldrig riktigt ändå förstås. Ofta blir det bättre. Men jag har i alla fall nu fått alldeles för många dåliga erfarenheter av att prata om saker i förväg för att kunna släppa den här tanken.

Så nu tar jag tillbaka. Okej?

Planen är att stanna i Göteborg till och med januari 2009. Hör ni det? Det enda som ska kunna hindra mig från det är väl möjligen dödsfall och dylikt. Men vi vet ingenting. Speciellt inte om vad som händer efter januari. Allt blir en fullständig överraskning.