måndag 8 september 2008

22 om igen är inte helt tokigt

Jag gjorde något jag egentligen inte alls borde våga och gick på fest med en massa främlingar som var flera år yngre än jag själv och som kom från alla möjliga länder. För att göra tillvaron lite tryggare tog jag ändå med mig eget sällskap -- ett par andra utländska studenter som jag aldrig hade träffat tidigare!

Det blev succé direkt, eftersom dessa gäster inte bara var söta och trevliga utan också råkade vara islänningar. Jag insåg det själv och de bekräftade det, att folk tycker att det isländska och inte minst islänningar är något vansinnigt exotiskt och spännande. "Iiiih, en riktig livs levande islänning! Får jag peta på den?" liksom.

Fast bäst av allt var kanske att jag fick göra något som jag knappt hade kommit på tanken att drömma om, nämligen diskutera Eurovision Song Contest med folk från flera andra deltagande länder samtidigt! Och alla var dessutom riktigt intresserade. Ibland händer det osannolika saker mest hela tiden.

Jag hade bestämt mig för att ha roligt och det hade jag också. Planen är att jag ska fortsätta så.