onsdag 27 augusti 2008

Trendoffer

Jag såg i en skvaller- och tramstidning för någon vecka sedan eller så att det tydligen skulle vara trendigt med glasögon i höst. Man ska visst ha brillor oavsett om man har synfel eller inte. Larvigt. Jo, jag medger att det påminner om min iver i 15-årsåldern att få dölja påsarna under ögonen bakom snygga bågar, men till slut såg jag faktiskt tillräckligt dåligt för att verkligen ha gjort mig förtjänt av glasögon.

Men för tusan, det ska inte vara trendigt! Å andra sidan kanske det hjälper att avtrendifiera glasögonen om de man har på sig är bortåt tio år gamla (fast gröna och kanonfina!)?

Sedan lär tydligen även flätor av olika slag vara på ingång. Det är väl oklart om kombinationen glasögon och flätor kommer att bli särskilt het, men i så fall ligger jag riktigt illa till.

Eller så har tidningen fel om sina trendrapporter. Jag har en stark känsla av att folk faktiskt skiter blankt i just den här sortens trender. Det hoppas jag i alla fall. Jag vill se ut som en tönt i fred.