fredag 16 maj 2008

Varvet i morgon

Även om jag nu lever ett aktivt liv så är jag definitivt inte så aktiv att jag tänker ge mig på vansinnigheter som att springa Göteborgsvarvet. Däremot kan jag tänka mig att gå ut och titta lite ("jag tittar hellre på", som mitt 15-åriga jag tydligen sade några gånger, eftersom jag sedan fick höra det till leda när jag var med mina killkompisar). Några ska ju göra det också. Det hade förstås varit roligt att ha några bekanta bland deltagarna, så att man hade någon särskild att titta efter och heja på, men det får gå ändå.

Jag har inte heller direkt någon erfaren person att fråga om vart jag ska bege mig och hur jag ska bete mig för att optimera åskådarupplevelsen, så jag kör väl min vanliga "kan själv"-metod. Det brukar funka rätt skapligt ändå. Nu har jag varit inne på Göteborgsvarvets webbplats, skrivit ut en hopplöst otydlig karta (som jag nog ändå klarar mig med eftersom jag numera har memorerat kartan över Göteborgs centrala delar), kollat upp starttider och antecknat lite vilka orkestrar jag kan förvänta mig att hitta på olika platser.

Sedan är det väl bara att ta kameran och cykeln och driva runt lite. Det blir säkert trevligt.