onsdag 7 maj 2008

Svettigt

Sedan några dagar är det enligt meteorologisk definition sommar i den här delen av landet. Fast det är väl ingen som egentligen går efter det?

Efter att ha varit ute i solen på förmiddagen insåg i alla fall till och med jag att det var för mycket att ha jacka på sig, så den lämnade jag hemma när jag gick och handlade på eftermiddagen. Då började också benen klaga över värmen. Så det är väl hög tid att stryka alla kjolar och klänningar som nyligen fraktats hit eller köpts nya inför sommaren. Och så får jag lite mer att ordna med som inte har det minsta med mina studier att göra. Det känns förresten ändå som en sådan dag idag. En fixardag.

Man kan kanske undra hur jag hinner blogga så mycket just då. Men det vet väl alla att det är när man har mycket att göra som man hinner mycket. Och folk skulle bara veta hur mycket jag egentligen gör och som jag inte ens nämner!

Ah, jag börjar nog bli vuxen ändå.