torsdag 10 april 2008

Gömda teknologer

Det är obegripligt hur något så stort som Chalmers kan vara så svårt att hitta. När jag letade första gången var jag tvungen att ge upp. Men då kom jag ändå från "fel" håll, så det hade inte hjälpt mycket ändå.

Andra gången gick det bättre, men ändå inte som jag hade tänkt mig. Det blev som så ofta, att vägarna i verkligheten inte stämde med den kartbild jag hade memorerat. Inte förrän på tillbakavägen. Men då visade sig förstås den väg jag tänkt mig från början vara den optimala, precis som jag trott. Det här är anledningen till att jag nästan alltid åker och kollar upp platser så här i förväg. För tänk om de inte skulle finnas där jag förväntar mig att de ska vara när jag har en tid att passa!

I fallet med Chalmers är nog förklaringen att det ligger på något slags kulle, som de bara har byggt kringelkrångelvägar över. Det är lite som med Linköping. Ska man åka dit måste man nästan alltid åka runt någonting.

Nåväl, nu har jag hittat det i alla fall.