onsdag 27 februari 2008

Bokrea episod 3

Haha! Just när ni trodde att ni hade överlevt årets bokreababbel kommer en tredje del. Det är ju så inne med trilogier, liksom.

Jag var på ännu ett trevligt ställe, som jag passerade på vägen hem från föreläsningen. Där var utbudet något annorlunda än på de andra ställena, så jag hade kunnat handla en hel del, speciellt som nästan allting var billigast just där.

Men jag var duktig och köpte bara en bok till. Nu är ordningen återställd, för jag har inte längre bara köpt skönlitteratur. Min redan överfulla språkhylla vill jag alltid fylla på ytterligare, eftersom jag ser det här som mitt specialområde. Jag måste dock medge att jag för ovanlighetens skull var osäker på om jag redan hade den här boken. Den känslan gillar jag inte. Mina böcker är som familjemedlemmar, och sådana brukar man väl försöka hålla reda på.